Föräldrautb. och todo-list!

Ja, i dag har det varit fortsättning på föräldrautb. Det var massage och barnets skrik som stod på schemat! Massagen är ju bra att kunna men förutom den satt man mest och hängde. Och blev kissad på. När vi skulle göra massagen skulle man ta av byxorna och blöjan på barnet och jag (som var den enda som hade en pojke) förstod ju ganska snabbt att detta kommer inte sluta bra. Mycket riktigt, en grisblink senare var mina tigerjeans nerpinkade, fabulous!

Jag har suttit och funderat över vad man har att göra som mest i veckan och kom fram till att jag behöver nog inte oroa mig över att vara sysslolös.

Vika tvätt
Dammsuga
Städa undan
Moppa golven
Fixa fastighetsdeklarationen
Fylla i papperna om barnförsäkringen
Fixa flyttkartonger
Köpa färg
Måla fodren runt dörren och det vita på bron
Baka tårta till pappa och Johan
Gå minst en lånprommis/dag
Hitta och köpa mosaik till duschhörnan
Börja packa för flytt
Sortera ännu en garderob
Tvätta och lägga undan sommarkläder
Fara och släppa hundarna lös
Klippa klor och bada hundar
Packa på släpen med träskrot
Börja montera kök
Hitta tomteluva till bäbis
Få en bra bild på Noel med tomteluva
Beställa julkort
Scrappa med Lina och Cajsa
Mammafika m.m. m.m.

I dag fyller min kära vän Ullis år, GRATTIS!

Nä, bäst att ta tag i listan. Men först av allt ska lillhjärtat få mat och det tar sin lilla tid det med. Sen blir det lastning av släpet medans Noel sover i vagnen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh noel är ju tok söt.

Du verkar ha mycke på din lista, när vre ni skulle flytta in?

2008-11-10 @ 21:10:44
Postat av: Annelie

Vem är du som skrivit?



Ja, Noel är bedårande! Ja, när ska vi flytta in? Det undrar jag med! Innan nyår iaf för då har vi ingen lägenhet längre så, då blir det gatan isof! ;)

2008-11-10 @ 23:22:27
URL: http://annielie.webblogg.se/
Postat av: sandra

haha sorry

2008-11-11 @ 11:44:58
URL: http://repreptilia
Postat av: maciel

hej snygging. tänker på dig! och jag som tycker att jag har fullt upp.. puh. kommer och hjälper till snaart!

2008-11-11 @ 17:22:57
Postat av: Hanna

Så där långa "To-do-listor" har jag oxå varje vecka... Hur ska man hinna???????

2008-11-17 @ 11:33:54
URL: http://husdrommen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0