Förlossningsbesök.

I dag känns det som om det varit en lång dag! Vi klev upp tidigt (pappa tyckte det var sovmorgon men jag tycker 7 är tidigt) i morse för att möta upp pappa i Rödå för att hämta nåt mätinstrument han hade fixat som vi behövde i dag när Kenneth (arkitekten) skulle komma och hjälpa oss att sätta ut höjderna för huset. När vi väl kom dit så hade vi missförstått varann vars vi skulle träffas men tillslut hittade vi reda på dom! Efter det åkte vi hem och käka frukost, sedan vidare till sågen för att fixa lite pinnar att sätta ut höjderna på och sedan ner på tomten för att möta upp Kenneth. Allt tog betydligt längre tid än väntat och det var så kallt och blåsigt att man höll jävlar på blåsa bort. Tillslut vart vi iaf klar, då var klockan 13 och vi skulle vara på förlossningsbesök kl 14 och vi hade inte käkat lunch jag hade inte hunnit sminka mig heller. Snabbsminkning, lunch på statoil och 14 var vi framme på förlossningen. Visningen gick bra men med en hyffsat nervös barnmorska som hade fusklapp för att veta vad hon skulle säga. Förlossningsrummen var helt ok, lite mindre operationssal än vad jag föreställt mig men hela stället är ändå ganska läskigt! Gotte och Lina hängde med och båda våra Johan var rörande överens att allt man behövde med sig till förlossningen var en näve småpengar så man kunde köpa kaffe. Det lär ju ungefär vara det Johan kommer att bidra med och påminna mig om när det kommer till packning av BB-väskan! Kl 15 var vi iaf klar där och efter det blev det superfart ner på stan och till biblioteket för att låna boken bygga grund som vi tidigare hade i vår ägo men har drullat bort. Den fanns inte inne, som tur var för när vi kom tillbaka till bilen stod där lapplisa med väldshistoriens största smile och i tanken redan i färd med att få lappa en till. Lyckan såg ut att vara total men HA, vi hann före! Efter det superfart tillbaka till Vännäs och möte med banken kl 16, sen handling och fix för middag. Vi hann just svälja sista tuggan av middagen så kommer Kenneth och plingar på med nya ritningar och efter det gav vi oss i väg ner på tomten för att flytta alla pinnar. Kl 20.30 åkte vi hem och då hade jag lovat att klippa Johan och därefter satt jag mig tillslut här.
PUST, nu är jag trött!  Duschen nästa och sedan sängen. Jog jobbar monsterpass i helgen, börjar 15 i morgon till 15 på lördag och sedan från 15 på söndag till 07.30 på måndag men sen så är det klart! Då ska jag inte jobba på ett bra tag, typ 18 mån! :

Godnatt med er allihopa!

Djuren är också trötta, katten får agera huvudkudde!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Vi ska till Vännäs i juni! På söndag åker jag och Nietzschegrisen till Sundsvall. Hundarna mår prima. Det är bara jag och Antti som är lite krassliga.



Pussa vovvarna från oss! Jag vill så gärna träffa dem. Är Enzo lika busig?

2008-05-23 @ 14:25:16
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Susanne igen

I kväll åker jag och Nietzsche till Bullmark på LC-träning 18.00. Pippi får inte vara med eftersom hon löper.

2008-05-23 @ 14:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0