Däckbyte och trädkapning.

I dag har jag varit till gummigubben i Vindelånäset och fixat nya skor till bilen! Jag hade med mig min följeslagare Maciel som för övrigt höll på skita ner sig när jag berättade vilka galna saker han har haft för sig förut. När vi kom dit så skulle ju han som sagt byta däck men, han tyckte det var nästan ännu roligare att prata med oss och som alla vet kan man inte prata och jobba samtidigt så vi bestämde oss för att lämna han och arbetet i fred så vi gick i väg för att släppa hundarna! Det var snorigt kallt och där gick vi, i riktig stadsbo-stil vacklandes ner för grusvägen i små pumps och säkert i bybornas mått mätt, i princip nakna. Ja hundarna sprang som skållade, som vanligt och när vi sedan kom tillbaka var han faktiskt klar så det vara bara att tacka och åka vidare!

Senare i kväll har vi försökt röja här hemma lite, iaf fram till hockeyn. För då kan man då för allt i världen inte gör annat än att titta på just hockey. Jag har aldrig förr sett en människa ha så seriösa konversationer med en TV. Johan är läskig när det är hockey, han skriker av både glädje och vrede medan jag håller för öronen!

I morgon börjar trädkapningen på tomten, jag lovar att uppdatera med bilder efteråt! Lisa och Ante skulle komma hit och hjälpa till med träden och sedan käka middag, mycket trevligt!

Nu säger han KOM IGEN GUBBAR så jag tror det börjar nu! Nu vart det tydligen 2-0 också. Herregud vilket vrål. Shit vad underbart, dom kommer rädda världen.


Adios.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0