Kanske ny bil och definitivt "ny" soffa.

I går så var vi en tripp in till stan och handlade lite bäbisgrejer så nu börjar vi vara ganska i fas med det man bör ha köpt vid det här laget. Men, sängkläder till spjälsäng, vars tusan hittar man det? Det finns ju bara bedrövligt fula saker med kaniner, nallar, prinsessor eller bilar på och NEJ, några sånna blir det inte. Jag vill ha lite mer retro!

En skötbädd längst bak, sen ett täcke, lakan, påslakan och kudde till vagnen. Längst till höger en badcape och sedan en vagnleksak och två små nappar där uppe.


Joo, som det är just nu går vi i bilbytartankar. Det vi funderar på är en mondeo -05 superduper nånting diesel. Den är hemskt fin men den vinröda färgen är inget som imponerar på mig. Vi ska iaf låna hem den i dag och provköra lite.

Och så var det soffan då. Vi har ju reklamerat den för att tyget på sitsen, utan någon större användning blivit alldeles ? fult. Det ser ut som att man tagit en hårborste och dragit fram och tillbaka några gånger så det är som, hårigt.
Sagt och gjort, i morse skulle dom komma och hämta den efter 10 nångång. 09.20 plingade det på dörren och jag var vid denna tidpunkt långt i från vaken. Studsade upp och försökte kränga på mig några kläder med ena handen samtidigt som jag med den andra handen försökte få bort hundarna som däremot tyckte det var jackpot att få påhälsning 09.20 från dörren. Till min stora fasa skådar jag när jag öppnar dörren det mest överjävliga i soffväg man kan hitta. Den är så ful, så ful och detta ska alltså föreställa våran lånesoffa. TACK Jacke och Andreas! Ni skulle ta det snyggaste ni hade sa Johan åt er och jag kan bara inte tro att detta är det snyggaste ni har för då vill jag inte ens veta vad det andra ni har i lånesoffväg ser ut som. Jag ringde med gråten i halsen till Johan och talade om för honom att han måste fara tillbaka  med det här öket, jag blir gråtfärdig varje gång jag ser den! Och nej, vi har varken köpt våran soffa från jysk eller myrorna. Den kommer från EM!

Här har ni den nya. (Den kommer inte bli långvarig kan jag tala om)


Hoppas ni får ett gott skratt! Ajöken.

Här har ni förresten Johans blogg, han skriver utförligare om husbygget!
http://ourhouse.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Louise

Jo hörredu det börjar bli lite spännande faktiskt, men jag är bra mycket lugnare än vad jag trodde att jag skulle vara vid det här laget. Försöker ta det som det kommer.. (vänta bara då de sätter igång på riktigt, då är det någon som kommer att vara hysterisk!)



Måste ändå vara skönt att ha vovvarna och husbygget att pyssla på med.. du hinner väl inte med att vara nervös då?;)

2008-06-25 @ 18:42:15
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Susanne

Snygg soffa! :D Glöm inte min utamning som ligger på min blogg!

2008-06-26 @ 10:52:07
URL: http://whippeternal.blogspot.com/
Postat av: Louise

Ja inte lär det vara en dans på rosor att föda barn! Jag gruvar mig desto mer för sprutor och blod än själva värkarna.



Men ut ska h*n ju på ett eller annat sätt.. oavsett om vi oroar oss eller inte. (Psykolog-lollo som talar) Jag tror inte att det är hälsosamt att vara såhär lugn.. det kommer nog att straffa sig när det väl sätter igång!



Så det blir ingen Ava-beach för er i år?;)

2008-06-26 @ 21:49:21
URL: http://chiqquita.blogg.se/
Postat av: Karin

Gunilla Axéns bäddset med moln är väl ganska retro, eller gillar du inte dem? http://www.elvasmatroll.e-butik.se/?artnr=MLN-29-95

2008-06-27 @ 15:44:37
Postat av: Annelie

Joo, jag tycker molnen är kanonfina men, jag gillar inte färgerna!

2008-06-28 @ 16:59:03
URL: http://annielie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0