Syskonträff och bäbistankar!

Jag har faktiskt skrämmande lite att skriva om i dag också då mina dagar fortfarande mestadels består av husmålning! Men, idag tog jag en sväng till stan för att hämta ringarna (som för övrigt var för stor, men hemskt fina) och köpa present till syster som fyllt 30.
I morgon har vi syskonträff i Skeå som vi har en gång per sommar! Vi träffas allihopa med respektive och barn och käkar middag och bara umgås, riktigt trevligt må jag säga men tråkigt i år att Johan inte följer med men, takläggandet måste gå först då byggställningen ska tillbaka på måndag.

Jag var in på barnens hus i dag då jag var i stan för att se om jag hittade någon gallerfilt och jag hittade en som fick följa med mig hem, vit och neutral! Även en madrass till spjälsängen, en nappflaska, ett par små byxor och en babybox hängde på. Jag har även hittat en annan filt från Mairo lillpojken bara måste ha men den måste jag beställa via internet då den inte finns någonstans i stan. Tror även jag ska beställa tyg därifrån och sy gardiner till huset!

Filten:


Jag har de senaste dagarna mer och mer börjat förstå att det inom några veckor kommer finnas en liten bäbis här, att det faktiskt är på riktigt! Det känns helt fantastiskt spännande och underbart men också nervöst! Vad är det för pojke som kommer att komma ut? Är han ljus eller mörkhårig, stor eller liten, lång eller kort? Man är så nyfiken på vem han är han som bökar runt där inne. Oavsett längd och hårfärg kommer han vara otroligt älskad!
Nu är det 19 dagar kvar till BF och nästa vecka hade vi tänkt fara och hämta barnvagnen. För varje bäbisgrej som kommer in i lägenheten blir det mer och mer påtagligt att snart är vi tre stycken som ska bo här! Jag försöker (när jag inte målar) läsa så mycket om förlossningen som jag bara hinner. Just nu läser jag Anna Wilsbys bok Innan du föder och jag hoppas det ska vara en bra förberedelse och att jag ska komma i håg vad man läst när man ligger där med värkar från helvetet!

Nu ska jag fortsätta läsa!

Sköt om er!

Kommentarer
Postat av: Anette

från vilken hemsida kan man beställa den filten?

2008-08-02 @ 08:28:21
Postat av: Anonym

På min tid rekomenderades profylaxandning.....(yngsta 18 år nu) Andningstekniken var skitbra då man koncentrerade sig till 100% på den. Min äldsta fick barn i april och det enda hon sa var att alla sagt att man bara ska slappna av.....(hur lätt är det?) Ifall du hinner så tycker jag att du ska träna utav rackarn på detta. Som tröst(!!) kan man ju komma ihåg att det förmodligen inte fanns hälften så mycket smärtlindring då våra förfäder fick barn. Lycka till och det kommer att gå så bra så....

2008-08-04 @ 22:04:59
Postat av: Louise

Ja oj vilken häftig upplevelse du har framför dig!:)



Epiduralen var guds gåva till mig när värkarna var som värst. Men det där är ju så himla individuellt! Du kommer att klara det galant vilket som..



Jag undrar redan om den verkligen tog SÅ ont?

2008-08-05 @ 11:03:28
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0