BM-besök och husbilder!

Då var det sista besöket hos barnmorskan innan BF avklarat. BF är ju på onsdag men jag har en tid hos BM här i Vännäs på fredag. Jag vet inte om jag ska säga att jag hoppas slippa fara dit. På ett sätt gör jag ju det för att jag vill träffa den lilla pojken men, på ett sätt blir jag så nervös då jag tänker på det!
Vi var på surströmmingsfest hos pappa i kväll och jag som just enbart hade börja längta efter förlossningen utan att känna nån större nervositet åker såklart tillbaka till ruta ett då det är nån käppskalle där som mer än gärna, högt och ljudligt berättar om sin skräckupplevelse till förlossning men tillägger snabbt att; det behöver ju inte bli lika för alla, det går säkert jääättebra för dig. TACK SÅ JÄVLA MYCKET, nu är jag nervös igen.

Värdena såg iaf bra ut:
HB: 133
Blodsocker: 5.1
Blodtryck: 130/80
Bäbis hjärtljud låg på 144 slag/min
Sf-måttet föjde kurvan och låg på 37 cm
Ligger med huvudet neråt men ännu ruckbar

Nu är ställningen nere vid huset riven och det ser nu ut som ett riktigt hus! Fantastiskt fint blir det och min älskade är så duktig som jobbar på som en galning där nere. Nu är i princip allt på huset klart utvändigt så nu är det påbörjat inne! Jag längtar så otroligt mycke tills bäbisen är på utsidan magen då man förhoppningsvis kan börja hjälpa till med mer än att bara måla och sånt. (I fall man överlever förlossningen vill säga)

Utsikten från allrummet:


Liten del av framsidan:


Utbyggnaden:


I dag har vi även hunnit en sväng till Sandsjön (Johans mammas släkts stuga). Det var en riktigt mysig stuga men vi hade trots GPS (som inte ens hittade Skivsjö) svårt att hitta. Johan hade inte varit dit på tio år så er slutledningsförmåga bör säga er att jag aldrig varit dit. Jag tycker att blåkullträsket (där pappa bor) är riktigt ute i skogen men i jämförelse med Sandsjön skulle man lätt kunna förväxla blåkullträsket med Umeå, minst. Vi var iaf ut med båtarna och fiskade men utan resultat. Det var iaf en trevlig visit! :)

I morgon blir det kräftor hos Lisa och Ante, det ska bli mys! :)

Både jag, Johan och dogsen är slut efter dagens bravader så nu blir det sängen nästa!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Fd bossen

Såklart du fixar ut lillkillen... Även om det är osannolikt att något i den storleken skall komma ut från det hålet så går det... Jag fick råpanik i slutet men man fixar det .. Lycka till nu gumman!!! Roligt att se hur huset blir, gissar på att du längtar tills inflyttning... Hälsa alla om du stöter på dem..

2008-08-16 @ 18:15:47
URL: http://frufredriksson.blogg.se/
Postat av: Ma-Linn

Hörru, kika in på min sida på FL och läs min förlossningsberättelse, som motvikt! Det kan faktiskt vara en häftig upplevelse. :) Oroa dig inte!



Kramar till dig och hundarna!

2008-08-17 @ 11:39:14
Postat av: Maria

så himla skönt att vara hemma, BB är inte såååå kul. Skönt att kunna göra det man vill utan att störa andra :-)



Du har nått fantastiskt att se fram emot. ska inte skriva min förlossningsberättelse förrän du fött ;-) Men jag lovar hur det än blir så är det så värt det :-)

2008-08-17 @ 19:31:21
URL: http://lillkrakan.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Jag vet att det är svårt att inte lyssna på andra, men du kan ju försöka att låta bli. :-) Du kan åtminstone säga till dem att du inte är intresserad av deras dåliga erfarenheter. Varje förlossning är helt unik, men det vet du ju redan.



Huset ser jättesnyggt ut!



Och vet du, Nietzsche tog sitt första LC-cert i går i Sundsvall! Han kom tvåa av 60 startande whippar. Chilli kom åtta och knep det sista certet! De delade ut sju cert och det var en krypthane före henne. De kan inte ta några cert.

2008-08-18 @ 10:30:58
URL: http://whippeternal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0