BF i morgon och golv i huset!

Jaa, i morgon är då dagen med stort D. Jag som var helt övertygad på att jag inte skulle gå över tiden, tji fick jag. För att tänka sig att få innan i morgon, det är nog att fetglömma! Här är det lugnare än i graven. Läser man om allas symptom, sammadragningar och förvärkar i forumet på familjeliv då tror jag fan inte ens jag är gravid eller så kommer jag gå tre veckor över tiden, minst.
Jag kan inte begripa att det nu gått 40 veckor sedan man blev gravid, vars har dom tagit vägen? Jag tycker det var nyss jag var i vecka 15 och allt gick så förbannat långsamt. Jo tjena, pang pang och så står man här dagen innan BF och undrar vars tiden tog vägen! Summa summarum av denna graviditet (än så länge) så tycker jag att jag varit hemskt förskonad mot krämpor och illamående. Självklart har man inte mått toppen jämt utan fått känna på både foglossning, halsbränna, störd sömn, svullna fötter och allt annat glammigt som hör graviditeten till men med flera kg + och en bäbis i magen kan man ju knappast förvänta att man ska känna sig som någon maratonlöpare direkt. Vissa som spyr i 40 veckor eller har så hemska  foglossningar så att dom blir sängliggandetycker jag verkligen synd om men en del klagar verkligen i onödan tycker jag för till syvene och sist har vi själva satt oss i den sitsen. Nää, det finns dom som har det bra mycket värre så, nåt att klaga över tycker jag verkligen inte att det är.

Jag ska försöka ta en bild på magen i morgon om den numera ens ryms på bild men jag måste komma i håg att ta hem kameran från bygget! Nu har vi förresten golv i huset! Det känns helt fantastiskt att kunna gå omkring där inne och inte bara behöva stå och balansera på bjälkarna!

Jag är förresten överlycklig över att ha hittat motivet till väggmålningen i barnrummet! Det blir denna giraff och Fia ska måla om den lite så den får ett par fina fötter också!


Jag har även hittat ett tyg från Marimekko som jag älskar men, jag vill ha det tyget men med vit bakgrund och det finns ej på metervara utan bara kökshandukar  så, jag funderar på detta tyg från Mairo istället  till en kappa i lilla köksfönstret i huset. Det tåls att funderas på!



Ha det gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emma

Lycka till nu när de nu blir! Hoppas att allt går bra! Du får lova att höra av dig när lillpojken kommit ut! KRAM

2008-08-19 @ 21:58:19
URL: http://emmaelvin.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Plastfilmen är inhandlad på Happylina, bäst pris där vad jag kunde hitta! Det blev toppen.. jag valde den gröna varianten. Finns lite olika sorter där, men denna med fikusblad är finast! Nu ska jag läsa din blogg! / Lina

2008-08-20 @ 09:05:45
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

När vi väntade första barnet kände jag inget, och då menar jag INGET förens 5 dagar efter bf och då startade värkarna halv 7 på morgonen och dottern var född 5 över 11 på kvällen! Så än finns det hopp!!!!

Håller tummarna för att det ska komma en bebis snart!

2008-08-20 @ 19:35:25
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0