Skitdag.

I dag har jag varit riktigt slö och inte orkat gjort i princip nåt vettigt alls.

Gick av jobbet kl 07.30 i morse och sov sedan till 12.00 då en underbar försäljare ringde och tyckte jag behövde en försäkring mot bröstcancer men, sug balle. Jag sa åt henne att man inte kunde få bröstcancer när man var gravid men läste jag sen att det kan man visst få. Men hon höll med och jag la på, ajöken fröken. Väck mig aldrig igen.
Sedan har jag suttit och försökt få koll på dessa förbannade papper från försäkringskassan och när allt tillslut kändes som ett enda virr varr tänkte jag att jag ringer dom istället. Du har plats 213 i kön och din väntetid beräknas till 33 min hörde jag en röst säga, jag höll jävlar på smälla av. 33 MINUTER? Vad är det som gör att det går så långsamt? Jobbar dom helt själv eller finns det någon annan bakomliggande orsak som kan förklara fördröjningen? Nästa gång ska jag gå till deras lokala kontor här i Vännäs som bara har öppet på måndagar mellan 10-13 och ldå har lunch mellan 11-12. Jag ÄLSKAR försäkringskassan!
Efter jag väl kommit fram, fått svar på de frågor jag hade och skrivit ut alla papper så tar jag hundarna, väskan och papperna och går ner till bilen. Halvvägs ner för backen får hundarna syn på katten som i full syra kommer springandes och fullkomligt flyger över vägen och hundarna efter. Halkigt är det och jag flyger på arslet och det enda jag kan tänka på är att NEJ, nu förstörs papperna från FK. Fan fan fan, nu måste jag göra om allt igen. Mitt i all tragik var jag tvungen grina en skvätt för det är så synd om mig.
Sedan var jag ner till chefen som skulle fylla i ett papper men det skulle dröja till på måndag em, underbart.
Efter detta for jag till mamma och beklagade mig över min otroligt bedrövliga dag och hon tyckte hemskt synd om mig och förstod fullkomligt varför jag var tvungen gråta en skvätt, eller?

Nää, nu har min älskade kommit hem och nu ska vi försöka styra upp middag. Västerbottenspaj, romröra och en god sallad med avocado och feta! SMASKENS!

Jag önskar jag hade följt hundarnas tema i dag och förutom att jaga katten legat kvar i sängen.

image16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0